Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat pályázatot hirdet az önkormányzat tulajdonában álló gyalogjárdáknak, a járdaszakasz mentén lévő ingatlan tulajdonosai önkéntes hozzájárulásával történő felújítására.
1) A pályázat célja: a pályázat elsődleges célja az, hogy az Önkormányzat az idei évben a járdafelújításokra szánt keretösszeget a lakosság ill. az egyes szervezetek önerős befizetéseivel kiegészíthesse, és így nagyobb forrásból gazdálkodva végezze el a munkálatokat.
A felújításokat azoknál a szakaszoknál fogjuk elvégezni, ahol a beavatkozás műszakilag indokolt.
2) A pályázók köre a pályázaton részt vehetnek a felújítandó járdaszakasz mentén lévő ingatlanok (lakóingatlanok, telkek stb.) tulajdonosai, valamint képviselőik (abban az esetben, ha az ingatlan előtti közterület üzemeltetője a XV. kerületi Önkormányzat):
- magánszemélyek (kizárólagos saját tulajdon ill. osztatlan közös tulajdon esetében);
- társasházak, lakásszövetkezetek (a lakossági közgyűlések döntése nyomán);
- nonprofit szervezetek (egyházak, alapítványok, egyesületek stb.);
- gazdasági társaságok;
A Polgármesteri Hivatalhoz korábban benyújtott, de még nem elbírált pályázati adatlapokat az illetékes bizottság jelen Pályázati felhívás szerint fogja megtárgyalni.
Új pályázati adatlap benyújtása ezen pályázók esetében így nem szükséges!
3) A lakossági igények előterjesztésének módja, határideje: a felújítási igényeket a jelen felhívás mellékletét képező Pályázati adatlap kitöltésével, és határidőn belül történő benyújtásával kell előterjeszteni.
Az igényeket – a rendelkezésre álló keretösszeg erejéig – folyamatosan fogadja be a Polgármesteri Hivatal.
Ingatlanonként 1 db Pályázati adatlap kitöltése szükséges.
Társasházak és lakásszövetkezetek esetében közgyűlési határozat szükséges, melyben a lakóközösségek vállalják jelen pályázati adatlapon közölt lakossági önrész egyösszegű befizetését.
A pályázókra eső önrészt a munkálatok megkezdése előtt egy összegben kell befizetni!
/Lásd: Pályázati adatlap 4) pontja – Nyilatkozat rész/
Pályázat benyújtásának határideje: 2014. április hónaptól folyamatosan, a költségvetési keret kimerüléséig
Benyújtás helye: Budapest Főváros XV. kerületi Polgármesteri Hivatal, Ügyfélszolgálati Csoport, 1153 Bp. Bocskai u. 1-3. (Bocskai u. – Illyés Gy. u. sarok bejáratánál)
A Pályázati adatlapokat a szükséges mellékletekkel egy eredeti példányban, zárt borítékban kell benyújtani. A borítékra kérjük ráírni az érintett ingatlan címét, valamint a „Járda-felújítási pályázat 2014” szöveget.
3) A pályázatok értékelési szempontjai, döntéshozatal: a pályázatokat a Képviselő-testület Településfejlesztési, Városüzemeltetési, Érték – és Környezetvédelmi Bizottsága (TVÉK) bírálja el.
Elbírálás határideje: A TVÉK bizottság munkarendjéhez igazodva a soron következő ülésen, legfeljebb öt héten belül.
Értesítés határideje a pályázók felé: Az elbírálást követően 15 munkanapon belül.
Az elbírálásnál csak azok a lakossági igények teljesíthetők, amelyeknél a megjelölt járdaszakasz a XV. kerületi Önkormányzat tulajdonában és üzemeltetésében van, és a felújítást a gyalogjárda tárgyi szakasza műszaki szempontból indokolttá teszi.
A fentiek értelmében javasolt, hogy a pályázók előzetesen érdeklődjenek a Polgármesteri Hivatal munkatársainál az érintett járdaszakasz tulajdoni viszonyairól az alábbi elérhetőségeken:
Telefonszám: (06) 1 305-3238
E-mail: varosuzemeltetes@bpxv.hu
A műszaki állapot felmérése a Pályázati adatlapok benyújtását követően helyszíni szemle keretében történik.
Az elbírálásnál előnyt élveznek:
- önkormányzati, vagy egyéb közintézmények közvetlen szomszédságában lévő járdaszakaszok;
- városkép javítása szempontjából is indokolt felújítások;
- túljelentkezés esetén előnyt élveznek a rosszabb műszaki állapotban lévő járdaszakaszok.
A rangsor megállapítására a helyszíni bejáráson tapasztaltak alapján kerül sor.
Érvénytelen a pályázat:
- amennyiben az érintett járdaszakasz nem a XV. kerületi Önkormányzat tulajdonát képezi (pl: magánút, vagy a Fővárosi Önkormányzat tulajdona stb.)
- amennyiben a Pályázati adatlap hiányosan került kitöltésre, ill. nem csatolják az előírt mellékleteket, és a tapasztalt hiányosságokat a hiánypótlási felhívásban megjelölt határidőn belül nem pótolják; (Ilyen hiányosság lehet például a tulajdonosok aláírásának elmaradása, ill. lakóközösségek esetében a közgyűlési határozatok elmaradása stb.)
- a Bizottság által nem támogatható továbbá a pályázat, ha az érintett járdaszakasz műszakilag megfelelő állapotban van;
A lakossági igények (pályázati adatlapok) – a műszaki állapot felmérését követően – az illetékes szakbizottság elé (TVÉK Bizottság) kerülnek döntéshozatalra.
4) Értesítés a lakossági önrészről teljesítéséről: a pályázati adatlapokon a pályázóknak vállalniuk kell, hogy a rájuk eső önrészt egy összegben, a munkálatok megkezdése előtt az Önkormányzat részére befizetik. Az önrész kiszámításának alapját képező szakaszhossz és szélesség értékét az Önkormányzat munkatársai a felmérés során állapítják meg, melyről a pályázót értesítik.
Saroktelek esetén csak a postacím felé eső szakasz után kell önrészt fizetni. (Lásd: Pályázati adatlap 1. pontja)
A Bizottság döntéséről írásban tájékoztatjuk a pályázókat, ill. csekket küldünk melyen be kell fizetni az értesítőben megjelölt pályázati önerő összegét. A csekk befizetésével a Pályázó tudomásul veszi az Önkormányzat által megállapított mennyiségeket és elfogadja a választott kivitelezőt.
5) Kivitelezés módja: a járdaszakaszok felújításának kivitelezését minden esetben a XV. kerületi Önkormányzat által megbízott RÉPSZOLG Nonprofit Kft. fogja elvégezni. A munkálatok befejezési határidejét az Önkormányzat határozza meg.
A kivitelezések tényét a Polgármesteri Hivatal munkatársai műszaki átadás-átvétel keretében ellenőrzik.
Letölthető anyagok:
– Pályázati adatlap