Évente 300 ember fagy meg, sokuk a lakásában

A statisztikák szerint évente háromszázan fagynak meg, többnyire saját otthonukban. Most figyelemfelhívó akciót szerveznek:figyeljünk oda idősebb, beteg szomszédainkra. Ők a leginkább veszélyeztetettek.

Jól működik a becsületkassza: teát, muffinokat és fatörzsszeletet árulnak 1000 Ft-os áron a Mikulásgyár és a Deák tér mellett felállított adventi vásárokban. A Sütigyár elnevezésű figyelemfelhívó akció keretében, a bevételből tűzifát vesznek rászorulók számára. Tavaly egymillió Ft gyűlt össze a sütemények árából. Idén mindenki annyit fizet az édességekért, amennyit akar. Az 1000 Ft-ot csak ritkán dobják be a kasszába egy teáért. Átlagosan 500 Ft-ot hajlandóak „fizetni” az adományozók. – olvasható a Jótékonysági Sütigyár elnevezésű akció közleményében.

A figyelemfelhívó akció szervezői tudják, nem oldják meg minden rászoruló problémáját néhány süteménnyel. Ugyanakkor azt remélik, hogy rá tudják venni a lakóközösségeket, hogy néha kopogjanak be szomszédaikhoz, akik ha idősek és betegek, akkor esély van arra, hogy magatehetetlenségük miatt megfagynak saját lakásukban.

A szociológiai vizsgálatok azt mutatják, ilyenkor nem az utcán lakók a legveszélyeztetettebbek. Őket többnyire ellátják a szociális- és segélyszervezetek, ha nagy a hideg. Legnagyobb veszélyben azok az elesettek vannak, akik saját otthonukban „láthatatlanok ” a segítő kezek számára.-olvasható a közleményben -írja a jótékonysági Sütigyár közleménye.

Kik szervezik a Sütigyár akciót? Több önkormányzat szociális bizottságával, budapesti és vidéki cukrászdákkal, marágringyártókkal, és a Mikulásgyár önkénteseivel működnek együtt a szervezők. Az akció kidolgozásában reklámszakemberek, újságírók és pszichológusok is részt vettek.

Forrás: stop.hu