Devizahiteles elszámolás: mi van, ha nem stimmelnek a számok?

Vasárnapi cikkünkben megírtuk, miként lehet leellenőrizni, hogy a helyes elszámolási összeget írta-e jóvá egy bank a devizahiteles elszámolás során. Az alábbiakban arról írunk, mi a teendő, ha valaki vitatja a kiszámított összeget.

Részletesebb tájékoztató

Először is igényelhető részletesebb tájékoztatás is annál, amit a bank elsőre kiküld. Az erre vonatkozó igény személyesen, elektronikus szolgáltatói felületen, valamint telefonos ügyfélszolgálaton keresztül is jelezhető. Az igényléstől számított 5 munkanapon belül köteles ezt a hitelező elküldeni.

Panasz

Amennyiben a részletesebb tájékoztatás sem stimmel az adós szerint, vagy a szerződésmódosítás elmaradása miatt panasszal kíván élni valaki, az ezzel kapcsolatos panaszbeadványát megküldheti postai úton, benyújthatja ügyfélfogadásra nyitva álló helyiségekben, vagy megküldheti faxon, illetve e-mailben is a bank által az elszámoló levélben jelzett elérhetőségeknek megfelelően. A kizárólag írásban beterjeszthető panasz benyújtására az elszámolás kézbesítésétől számított 30 napon belül van lehetősége az adósnak, (kivéve, ha a panasztételben akadályoztatva van). A panasz megtételére szolgáló, egyébként nem kötelező nyomtatvány elérhető a bankok honlapján „Elszámolási és forintosítási információk” cím alatt, vagy kérhető annak postai, illetve elektronikus megküldése, valamint elérhető az ügyfélszolgálatokon is.

Pénzügyi Békéltető Testület

A Magyar Nemzeti Bank mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület eljárását kizárólag abban az esetben veheti igénybe az adós, ha a panaszbeadványra kapott válasszal nem ért egyet vagy 60 napon belül nem kap rá választ. Ebben az esetben kifogásának pontos indoklása szükséges.

Forrás: portfolio.hu