Nehéz lesz az autósok élete a Szabadság híd lezárása miatt

Csütörtöktől több mint két hónapra lezárják a Szabadság hidat a dél-budai villamosok akadálymentesítése miatt a gépjárművek előtt, de gyalog és kerékpárral használható marad a híd. A bringások viszont elveszthetik a Bartók Béla úti és a Fehérvári úti kerékpársávokat – írja az Index.

2016. június 16-án kezdődik az 55 dél-budai villamosmegálló akadálymentesítését és korszerűsítését magában foglaló fejlesztés. Augusztus 28-ig 35 dél-budai peront építenek át szélesebbre és magasabbra, ezért a Bartók Béla úton és a Fehérvári úton a Móricz Zsigmond körtértől kifelé nem közlekedhetnek a villamosok. Helyettük buszok járnak majd az Erzsébet híd és a Petőfi híd felé kerülve.

A Szabadság híd azért lesz zárva az autósok előtt, mert a budai hídfőnél a hídra kanyarodó vágányokat is átépítik, akárcsak a Gellért tér és a Móricz Zsigmond körtér közötti vágányszakaszt. A Szabadság hídon ezért augusztus végéig csak gyalog vagy kerékpárral – a forgalmi sávokon tekerve – lehet átkelni.

Az 55 dél-budai peront azért kell szélesíteni és meghosszabbítani, hogy passzoljanak az új CAF villamosokhoz és akadálymentesen lehessen őket használni (a szélesebb peron a jobb kerekesszékes megközelítést teszi lehetővé). Az új megállóhelyek egységesen 26 centiméter magasak és legalább 36 méter hosszúak lesznek. Az akadálymentesítés mellett a BKK a vágányok és felsővezetékek karbantartását és a földkábelek építési munkáit is elvégzi.

Mivel a magasabb peronok és a róluk levezető rámpák több helyet foglalnak, a Bartók Béla út belső szakaszán a szélesebb villamosperon mellett két közúti sáv nem fér el. Erre találta ki a BKK régebben, hogy ha két közúti sáv nem, de egy plusz egy kerékpársáv el fog férni. A tervek el is készültek, ám a főpolgármesteri hivatal nem adott ki tulajdonosi hozzájárulást. Az új terv értelmében így azokon a szakaszokon ahol nincs villamosmegálló marad a két sáv – esetleg kerékpáros piktogramokkal kiegészítve – a megállók melletti szakaszokon viszont egy sáv lesz. Ennek hatására azonban nem növekszik a közút áteresztő-kapacitása, sőt a mostani helyzethez képest még csökken is.

Forrás: portfolio.hu